HOMEPAGE



Hamburg

DANCING ON AIR

“FIELD” by SKILLS (Camilla M. Fehér and Sylvi Kretzschmar) at Kampnagel



This sound- and choreography-based work is inspired by the former field station Teufelsberg and brings recognizable atmospheric translation to the power of spy-technologies and its relation to fragile human physicality on stage.


  • “FIELD” by SKILLS (Camilla M. Fehér and Sylvi Kretzschmar) Foto © Dorothea Tuch
  • “FIELD” by SKILLS (Camilla M. Fehér and Sylvi Kretzschmar) Foto © Dorothea Tuch

By Anna Semenova-Ganz

Long fade out reveals the figures of performers, one after another they become visible to the eye. With constant low resonating sound as a background a man with the trumpet makes noise and fills the space with vibrations, at the same time the choreography reflects the decoding processes of invisible signals, the spectator cannot read them, but they are definitely present.

Performance-duo SKILLS (Camilla M. Fehér and Sylvi Kretzschmar) presents their new piece “FIELD”, the sound- and choreography-based work, which is inspired by environmental research of former field station Teufelsberg. The traces of surveillance are still present in the decaying building of US-secret services in West-Berlin, built on the leftovers of destroyed in WWII houses, nowadays these abandoned ruins are the museum of graffiti, home of eco-community and three huges domes for absent antennas on the top of the roof demonstratively erected towards East-Berlin. History, politics, new rituality and trends are layered in Teufelsberg, as well as in the performance “FIELD”, which explores the relations between
them.

The field station on the stage is marked as a reference to analogue technologies of surveillance with the transmission and decoding of sound-signals before the Big Data, performers are marching down to the military origin of both: signal transferring and electronic technologies and exploring the destructive side of it. Few music stands, which could be read as antennas or detectors, a lot of ceramic plates - some of them will be broken - and drums together with microphones create the minimalistic scenography of the piece.
After few faces of estrangement in their researched-based work, SKILLS created the choreography combined with concert electronic music and singing. Mixing German and English in their jam - or clash - the performers don’t aim to make the language-based communication clear (sometimes it drowns in noise), they just put the audience in the center of the signal transferring.

The sound solutions of performance might seem too radical for sensitive ears without earplugs, few times they have really reached the border of the audio-tolerance. This aggressive sound effect attacks and brings recognizable atmospheric translation to the power of spy-technologies and its relation to fragile human physicality. One may literally hear that.

Veröffentlicht am 17.06.2017, von Gastbeitrag in Homepage, English Reviews, Kritiken 2016/17

Dieser Artikel wurde 2335 mal angesehen.



Kommentare zu "Dancing on air"



    Bitte melden Sie sich an, um diesen Beitrag kommentieren zu können: Login | Registrierung



     

    LEUTE AKTUELL


    KINSUN CHAN WIRD TANZCHEF IN ST. GALLEN

    Der Schweiz-Kanadier übernimmt auf die Spielzeit 2019/2020 die Nachfolge von Beate Vollack
    Veröffentlicht am 24.05.2018, von Pressetext


    SPRECHENDE SCHULTERN, SCHREIENDE ELLBOGEN UND FLÜSTERNDE KNIE

    Interview mit Wayne McGregor: Neuer Ballettabend am Bayerischen Staatsballett
    Veröffentlicht am 15.04.2018, von Vesna Mlakar


    STAKEHOLDER IN STRUMPFHOSE ODER BETRIEBSJUBILÄUM AUF DER BÜHNE

    Jason Reilly – ein Interviewportrait von Alexandra Karabelas
    Veröffentlicht am 13.03.2018, von Alexandra Karabelas



    AKTUELLE VORANKÜNDIGUNG



    TANZ IST FESTIVAL

    7. bis 17. Juni 2018 | Spielboden Dornbirn (A)

    Das diesjährige tanz ist Festival nimmt Indien und den Hinduismus ins Visier, fokussiert aber auch auf Hip Hop.

    Veröffentlicht am 14.05.2018, von Anzeige

    LETZTE KOMMENTARE


    EIN WÜRDIGER AUFTAKT ZUM CRANKO-FEST

    „Onegin“ beim Bayerischen Staatballett
    Veröffentlicht am 07.02.2018, von Karl-Peter Fürst


    MOSAIK DER BEWEGUNG

    Richard Siegals Ballet of Difference mit "On Body" in der Münchner Muffathalle
    Veröffentlicht am 05.03.2018, von Miriam Althammer


    GOECKE GEHT NACH HANNOVER

    Der neue Ballettdirektor am STAATSTHEATER HANNOVER steht fest. Marco Goecke übernimmt zur Spielzeit 2019/20 die Leitung.
    Veröffentlicht am 21.02.2018, von Pressetext

    MEISTGELESEN (7 TAGE)


    AUGENSCHMAUS

    "Ballett-Akademie en scène" im Prinzregententheater München

    Veröffentlicht am 10.06.2018, von Sabine Kippenberg


    ER HAT JA GESAGT!

    Marco Goecke wird Artist-in-Residence am Theaterhaus Stuttgart

    Veröffentlicht am 11.06.2018, von Pressetext


    "SCHWANENSEE" OHNE SEE DER TRÄNEN

    Martin Schläpfers Choreografie an der Deutschen Oper am Rhein

    Veröffentlicht am 10.06.2018, von Marieluise Jeitschko


    HARTE KOST ZUM AUFTAKT

    Zum 3. Mal: "Ulm Moves" eröffnet

    Veröffentlicht am 11.06.2018, von Alexandra Karabelas


    HEILMITTEL TANZ

    14. Tamed-Kongress in der HfMDK Frankfurt am Main

    Veröffentlicht am 16.06.2018, von Gastbeitrag



    BEI UNS IM SHOP